Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

EU-pénzt is költene a kormány a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal fejlesztésére
augusztus 31, 2019 0

A kormány támogatja a Szeged-Röszke-országhatár vasúti pálya és biztosítóberendezés korszerűsítését, valamint a szakasz villamosítását magában foglaló fejlesztést és arra adott utasítást az illetékeseknek, hogy vizsgálják meg az uniós források bevonhatóságát is a projektbe – derül ki egy minapi Magyar Közlönyből.

A kormány már korábban is hangsúlyozta, hogy szeretné fejleszteni a Szeged és a Szabadka közötti vasúi összeköttetést amellett, hogy Belgrád és Budapest között egy másik vonalon szintén kiemelt jelentőségű vasútfejlesztést hajt végre a kínaiak finanszírozása segítségével. A minapi kormányhatározat ezek jegyében azt rögzíti, hogy

  • a kormány egyetért a Szeged-Rendező-Röszke-országhatár vasúti pálya és biztosítóberendezés korszerűsítését, valamint a szakasz villamosítását magában foglaló fejlesztéssel
  • a Szeged-Szabadka-Baja vonal kialakításának koordinációjáért felelős kormánybiztos és egyéb magyar illetékesek bevonásával le kell folytatni a Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztésének megvalósítása érdekében a szükséges egyeztetéseket a szerbiai illetékes intézményekkel és szervezetekkel;
  • felhívja az illetékes magyar döntéshozókat, hogy a MÁV Zrt. útján gondoskodjanak az 1. pont szerinti fejlesztés – európai uniós forrásokból történő támogatást is lehetővé tevő – feltételes közbeszerzési eljárásának lefolytatásáról, és annak eredménye alapján készítsenek előterjesztést a Kormány részére a finanszírozásról való döntés érdekében. Utóbbi feladat, azaz a feltételes közbeszerzési eljárás tekintetében 2020. március 31. a feladat határideje.


A fenti határozat alapján tehát a kormány egyelőre abban gondolkodik, hogy a Szeged-Szabadka vasútvonal magyar szakaszának, azaz az országhatárig történő fejlesztéshez vonna be uniós forrásokat, ami egyáltalán nem elképzelhetetlen. Igaz az Integrált Közlekedési Operatív Programban (IKOP) már erőteljes a túlvállalása a 7 évre rendelkezésre álló uniós forrásoknak (június eleji számításaink szerint 144%-os volt), így elképzelhető, hogy egyéb lehetőségekből gondolkodik majd a kormány (vagy a 2021-2027-es ciklus terhére, vagy még a mostani ciklusban a Connecting Europe Facility keretből, esetleg még erőteljesebben túlvállalja az IKOP keretét).